Vēsture Baznīca Arhitektūra Rūpniecība Infrastruktūra Tirdzniecība
Čiekurkalna infrastruktūra

Čiekurkalna 1. šķērslīnija. 2011.g.

Čiekurkalna infrastruktūras veidošanās sākās 19. gs. beigās un 20. gs. sākumā līdz ar apkaimes apbūvi. Ielu nosaukumi laika gaitā gandrīz nemaz nav mainījušies, jo tie bija neitrāli. Vienīgais izņēmums ir Krustabaznīcas iela, kuras nosaukums ir mainījies vairākas reizes.

Čiekurkalna ielu tīklojumu iespējams iedalīt divās grupās – ielās un līnijās.


Ciekurkalna Gaujas un 2. šķērslīnijas krustojums. 2011.g. Ielas, līnijas un šķērslīnijas
Pati senākā apkaimes apbūve koncentrējās ap Čiekurkalna 1. un 2. garo līniju, kā arī 1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8., un 9. šķērslīniju. Kartogrāfiskajā materiālā 1. un 2. garā līnija redzama jau 1902. gadā ar nosaukumu Šreienbušas 1. un 2. līnija, bet no 1922. gada kā Čiekurkalna 1. garā līnija un 2. garā līnija. Līdzīgi ir arī ar Čiekurkalna šķērslīnijām. 1902. gada kartogrāfiskajā materiālā tās sastopamas ar nosaukumu Šreienbušas šķērslīnijas Nr. 1 – 9, bet jau ... >> lasīt vairāk



Čiekurkalna dzelzceļa stacija. 2009.g.<br>Avots: railwayz.info, Евгений М. Čiekurkalna dzelzceļa stacija
Čiekurkalna stacija atradās dzelzceļa līnijā Rīga - Pleskava. Tās sākotnējais nosaukums bija Šķirotava, kurā pieturēja tikai preču vilcieni. Pasažieru vilcieni pieturēja Aleksandru vārtu stacijā, tagadējā Zemitānu stacijā, vai Stacijā Rīga I, tagadējā Centrālajā stacijā. 20. gs. sākumā stacijas nosaukums bija Rīgas Baltijas stacija (Рига Балтийская), bet 1911. gadā to dēvēja par Ķeizarmežu (Царский лес). 1919. gadā tā ieguva nosaukumu Krūzesmuiža, bet savu tagadējo... >> lasīt vairāk



Komentāri

Vēl nav neviena komentāra. Esiet pirmais!

Pievienot komentāru

* Obligāta informācija
5000
Ievelciet attēlus (maks 5)