4th slideshow image5th slideshow image6th slideshow image7th slideshow image8th slideshow image1st slideshow image2nd slideshow image3rd slideshow image
Latvian Russian
/
История районов
АвотиАгенскалнсАндрейсалаАтгазенеБергиБишумуйжаБрасаВецакиВецмилгрависГризинькалнсДарзиниДзирциемсЗакюсалаИльгюциемсИмантаИсторический центрКенгарагсКундзиньсалаМежапарксМилгрависМосковский форштадтМукупурвсПлявниекиПурвциемсРумбулаСаркандаугаваСканстеСпилвеСтарая РигаТейкаТорнякалнсЧиекуркалнсЮглаЯунциемс
Мы советуем
Izzini.lv
DatuApstrade.lv
Izzini.lv
Statistika LiveInternet
Яндекс.Метрика
 
2008-11-30

Lange & Skuje

Бывшая территория предприятия „Lange & Skuje”<br>Источник: riga.in, 2008 г.
Бывшая территория предприятия „Lange & Skuje”

1869. gada mehāniķis A.Lange un enkuru kalējs J.Skuje nodibināja uzņēmumu „Lange un Skuje”. 1872.gadā tajā tika uzbūvēts pirmais kuģis – tvaikonis „Dahlen”. Uzņēmumā strādāja divi meistari un 112 strādnieki. 1884.gadā uzņēmums nodeva ekspluatācijā pirmos piecus pilsētas satiksmes upju tvaikoņus. 1886.gadā J.Skuje nodibināja pats savu uzņēmumu un esošais uzņēmums ieguva nosaukumu „Lange un dēls”, kurš kļuva par galveno kuģu būves un remontu uzņēmumu Rīgā. 1892. gadā rūpnīca tika paplašināta. 1904.- 1905.g. Krievijas – Japānas kara vajadzībām uzņēmumā uzbūvēja astoņus mīnu kuģus. 1908.gada rūpnīcā bija nodarbināti 1600 strādnieki. Uzņēmumam bija arī sava elektrostacija. Līdz 1912. gadam tika uzbūvēti 232 dažādi ūdenstransporta līdzekļi - kuģi, pontoni, zemes smēlēji. 1914. gadā rūpnīca tika slēgta un tās iekārtas evakuētas uz Petrogradu.

Bijusi rūpnīcas kuģu piestātne<br>Foto: Dāvis Kļaviņš
Bijusi rūpnīcas kuģu piestātne
Foto: Dāvis Kļaviņš

20. gs. 20.-30. gados rūpnīcas teritoriju izmantoja kuģu remontiem, tajā tika izvietoti vairāki nelieli uzņēmumi. 1940.gadā šos īpašumus nacionalizēja. 2.pasaules kara laikā daļa ēku tika nopostītas. Pēc kara šajā teritorijā darbojās neliela kuģu remonta un metālu lējumu rūpnīca, bet no 1970.gada - Rīgas eksperimentālā kuģu mehāniskā rūpnīca. No 1973.gada rūpnīca specializējās tehnoloģisko iekārtu aprīkojuma ražošanā zivrūpniecības kuģiem, kā arī izgatavoja čuguna un krāsainā metāla lējumus. 90.gados darbības profils – metāla lējumu izgatavošana un apstrāde. 1998.gadā rūpnīca darbību pārtrauca.

Bijušās Rīgas eksperimentālās kuģu mehāniskās rūpnīcas bildes
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās rūpnīcas korpusu nojaukšana 2007.gadā<br>Avots: panoramio.com, Fossa Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās rūpnīcas korpusu nojaukšana 2007.gadā<br>Avots: panoramio.com, Fossa Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās rūpnīcas korpusu nojaukšana 2007.gadā<br>Avots: panoramio.com, Fossa
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās
rūpnīcas korpusu nojaukšana
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās
rūpnīcas korpusu nojaukšana
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās
rūpnīcas korpusu nojaukšana




Комментарии

Комментариев пока нет. Будьте первым!

Добавить комментарий

* Обязательные поля
5000
Перетащите сюда изображения (макс. 5)
изображение Captcha


dekor
 
   
     
Достопримечательности
TOP 40:
Старая Рига Исторический центр Риги Остальная Рига
Районы Риги:
АгенскалнсВецмилгрависГризинькалнсМосковский форштадтСаркандаугава
Тематические:
Немецкая РигаРига в первую независимостьРига на берегах ДаугавыСоветская РигаУкрепления РигиЮгендстиль в Риге
Спонсоры проекта
Tūrisma aģentūra Skaistie skati
Valsts kultūrkapitāla fonds
A/S Laima
Информационные спонсоры
SIA ExsoBalt
IP24 - Live Webcams

© 2007-2020 Cita Rīga О проекте | Контакты | Поиск на сайте | Карта сайта | Гостевая книга Datu apstrāde | LimeSurvey