Vēsture Kapsētas Izglītība Infrastruktūra
Arhitektūra Zaļā zona Rūpniecība Neredzīgo ciemats

Dzelzceļa stacija Jugla

Dzelzceļa stacija Jugla, 15.10.2017.
Dzelzceļa stacija Jugla

Pirmās liecības par vēlmi būvēt dzelzceļu no Sanktpēterburgas – Varšavas dzelzceļa Pleskavas stacijas uz Rīgu datējamas ar 1874. gadu. Laika posmā no 1876.-1884. gadam atļauju būvēt Pleskavas – Rīgas dzelzceļu ar dažādiem paņēmieniem centās iegūt Rīgas – Dinaburgas dzelzceļa sabiedrība, tomēr šo dzelzceļa līniju kā stratēģiski ļoti svarīgu uzdevu būvēt par valsts līdzekļiem. Juglas apkaimē atradās viens no stacijas pieturas punktiem. Izmaiņas punktu Jegel šeit atvēra 1900. gadā. 1919. gadā stacija pārdēvēta par Juglu. 1950. gadā uzcelta jauna stacijas ēka.

Dzelzceļa stacija Jugla, 15.10.2017.
Dzelzceļa stacija Jugla

20. gadsimta 80. gadu beigās Valkas virziena līniju bija plānots elektrificēt līdz Siguldai. Kontakttīkls tika uzbūvēts līdz Ropažu stacijai, taču 90. gados posmā Jugla – Ropaži vadi tika demontēti, bet vēlāk arī posmā līdz Juglai vadi tika demontēti. Tagad Juglas stacijā pietur tikai dīzeļvilcieni, kas kursē līnijā Rīga – Lugaži.

1976. gada 16. februārī plkst. 8.41 Juglas stacijā notika vilcienu sadursme, kurā bojā gāja 46 cilvēki, bet 61 cilvēks tika ievainots, tostarp seši guva smagas traumas. Saskrējās Ļeņingradas–Rīgas 37. pasažieru ātrvilciens "Baltika" un divas manevrējošās lokomotīves. Tā bijusi traģiskākā vilcienu katastrofa Latvijas vēsturē.

Video

Avots: youtube.com, Latvijas Dzelzceļš, Juglas dzelzceļa tilti, 18.02.2022.



Komentāri

Pašlaik mēs veicam komentāru apkopi.