Dzelzceļa tilts :: Daugavas ūdens ceļš :: Apskates vietas :: Cita Rīga
Dzelzceļa tilts

Dzelzceļa Tilts<br>Foto: Ikars Kublins, PhotoRiga.com

Dzelzceļa Tilts
Ikars Kublins, PhotoRiga.com

Tilta projektēšanas darbi sākās jau 1902. gadā. Tilta inženieri bija P. Vozņesenskis un A. Žibers. Tilta būvniecība ilga no 1909. līdz 1914. gadam. Tas ir būvēts uz desmit balstiem: astoņi balsti atrodas Daugavā, bet divi krastā. Tiltu atklāja 1914. gada 8. aprīlī. Sākotnēji, lai būtu iespējams nodrošināt kuģošanu Daugavā, tilta labā krasta malējo kopni varēja pacelt izmantojot elektromotorus. 1. Pasaules kara laikā, krievu karaspēks atstājot Rīgu, paspēja uzspridzināt divas tilta kopnes, ko vācu okupācijas laikā salaboja, lai nodrošinātu satiksmi ar fronti. 1944. gadā vācieši, atstājot Rīgu, uzspridzināja visas tilta kopnes un balstus. Tilta atjaunošanas darbi sākās jau 1944. gadā, kad tika uzcelts pagaidu koka dzelzceļa tilts. Pilnīgi Dzelzceļa tilts tika atjaunots tikai 1951. gadā.

Dzelzceļa Tilts

Dzelzceļa Tilts

2007. gadā notika tilta izgaismošanas darbi, kas kopumā izmaksāja 280 000 Ls. Tilta apgaismojums iespējams divos režīmos - ikdienas un svētku. Ikdienā diennakts tumšajā laikā izgaismojumam izmantos zilās krāsas lampas, bet svētku režīmā - zilās un baltās.


Dzelzceļa tilta atrašanas vieta Rīgas kartē



Komentāri

Pašlaik mēs veicam komentāru apkopi.