Vēsture | Baznīca | Arhitektūra | Rūpniecība | Infrastruktūra | Tirdzniecība |
История | Церковь | Архитектура | Промышленность | Инфраструктура | Торговля |
Čiekurkalna infrastruktūra
Čiekurkalna infrastruktūras veidošanās sākās 19. gs. beigās un 20. gs. sākumā līdz ar apkaimes apbūvi. Ielu nosaukumi laika gaitā gandrīz nemaz nav mainījušies, jo tie bija neitrāli. Vienīgais izņēmums ir Krustabaznīcas iela, kuras nosaukums ir mainījies vairākas reizes.
Čiekurkalna ielu tīklojumu iespējams iedalīt divās grupās – ielās un līnijās.
Ielas, līnijas un šķērslīnijas
Pati senākā apkaimes apbūve koncentrējās ap Čiekurkalna 1. un 2. garo līniju, kā arī 1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8., un 9. šķērslīniju. Kartogrāfiskajā materiālā 1. un 2. garā līnija redzama
jau 1902. gadā ar nosaukumu Šreienbušas 1. un 2. līnija, bet no 1922. gada kā Čiekurkalna 1. garā līnija un 2. garā līnija. Līdzīgi ir arī ar Čiekurkalna šķērslīnijām.
1902. gada kartogrāfiskajā materiālā tās sastopamas ar nosaukumu Šreienbušas šķērslīnijas Nr. 1 – 9, bet jau ...
>> lasīt vairāk
Čiekurkalna dzelzceļa stacija
Čiekurkalna stacija atradās dzelzceļa līnijā Rīga - Pleskava. Tās sākotnējais nosaukums bija Šķirotava, kurā pieturēja tikai preču vilcieni. Pasažieru vilcieni pieturēja Aleksandru vārtu stacijā,
tagadējā Zemitānu stacijā, vai Stacijā Rīga I, tagadējā Centrālajā stacijā. 20. gs. sākumā stacijas nosaukums bija Rīgas Baltijas stacija (Рига Балтийская), bet 1911. gadā to dēvēja par
Ķeizarmežu (Царский лес). 1919. gadā tā ieguva nosaukumu Krūzesmuiža, bet savu tagadējo...
>> lasīt vairāk
Komentāri
Pašlaik mēs veicam komentāru apkopi.
{"commentics_url":"\/\/www.citariga.lv\/comments\/","language":"latvian"}