Osta Mīlgrāvī
Mīlgrāvja apkaime ir samērā jauna, tāpēc arī apkaimes ielas nav ar senu vēsturi. 20.gs. sākumā šeit bija sastopamas tikai piecas ielas, ko vakaros apgaismoja ar petrolejas lukturiem.
Mīlgrāvja ostas apbūve bija ļoti cieši saistīta ar Daugavas gultnes regulēšanas darbiem. Tie tika veikti, lai radītu iespēju ostas darbā izmantot arī Daugavas attekas, satekas un līčus Jaunmīlgrāvī. Salīdzinot ar Daugavas augštecē izvietotajām ostas piestātnēm, Jaunmīlgrāvis aizsala vēlāk, kas nozīmēja ilgāku navigācijas periodu.
Jaunmīlgrāvja ostas izbūvi sāka 1871. gadā un tā tika pabeigta divus gadus vēlāk. Tad arī jaunizbūvētā osta tika savienota ar dzelzceļu. Pirmajā piestātnes izbūves kārtā tika izbūvēta 1500 m gara piestātņu līnija. Laika posmā no 1874.–1879. gadam privātas firmas ostas teritorijā bija izbūvējušas 7 koka un 11 mūra noliktavas. Noliktavu kopējā ietilpība bija vairāki tūkstoši tonnas. Sākumā noliktavas bija domātas eksportējamās labības uzglabāšanai, bet pēc labības elevatora uzbūvēšanas Andrejsalā, šeit sāka novietot citas kravas.
Strauji attīstījās arī bagarēšanas tehnika un ledlauži, līdz ar to Daugavas kuģu ceļu izdevās padziļināt līdz Iekšrīgai un Mīlgrāvja osta vairs nebija aktuāla. Lai atvieglotu kravu iekraušanu un izkraušanu, Mīlgrāvja piestātnēs 1884. gadā ostā tika uzstādīts ceļamkrāns ar 25 tonnu lielu celtspēju. Tas tika darbināts ar cilvēka muskuļu spēku. 20.gs. sākumā ostā tiek iekārtots ogļu glabāšanas laukums tieši blakus dzelzceļa sliedēm.
1917. gadā krievu armijai atkāpjoties no Rīgas, viens ceļš veda cauri Mīlgrāvim. Pāri caurtekai bija uzcelts planku tilts uz liellaivām, pēdējās karaspēka daļas tiltu saspridzināja, nodega arī visas ostas noliktavas, ko pēc kara atjaunoja.
Pašlaik Jaunmilgrāvī darbojās SIA “Jaunmīlgrāvja ostas kompānija”, kas dibināta 1995. gadā un ir viena no 31 stividorkompānijām, kas darbojas Rīgas brīvostā. Tā ir viena no vadošajām stividorkompānijām ģenerālkravu un koksnes izstrādājumu kravu apstrādē Rīgas brīvostā. Uzņēmuma “VEGA Stividors” galvenais darbības veids ir visa veida ostas pakalpojumu sniegšana, kravu pārkraušana un glabāšana Rīgas Brivostas teritorijā. Uzņēmumam ir kuģa piestātne, kā arī dažādas noliktavas. VEGA Stividors nodarbojas arī ar kokmateriālu eksportu.
Pievienot komentāru
Privātuma politika satur informāciju par Jūsu datu izmantošanu portālā Cita Rīga. Pievienojot komentāru, Jūs piekrītat, ka saprotat portāla privātuma politiku:
- Jūsu vārds, pilsēta, valsts, novads un komentārs būs publiski pieejams.
- Bez minētas informācijas, arī cita informācija par Jūsu komentāru tiek saglabāta:
- Jūsu IP adrese (netiek parādīta),
- Komentāra pievienošanas datums un laiks (parādīts).
- Jūsu e-pasta adrese nebūs publiski pieejama. Tā tiek ievākta divu iemeslu dēļ:
- Administratīvajiem nolūkiem, ja vajadzēs ar Jums sazināties.
- Informēt Jūs par jaunajiem komentāriem, ja Jūs parakstījāties.
- Jūsu interneta pārlūks saglabās papildus cookie failus. Tas ir nepieciešams, lai atcerētos Jūsu ievadīto informāciju. Ar laiku cookie faili tiks izdzēsti automātiski.
Privātuma politika var mainīties jebkurā laikā bez brīdinājuma.
Portāla lietošanas noteikumi satur komentāru pievienošanas noteikumus portālā Cita Rīga. Pievienojot komentāru, Jūs piekrītat šiem noteikumiem:
- Kaut arī administrators cenšas pārbaudīt visus komentārus, nav iespējams operatīvi pārbaudīt visus komentārus.
- Visi komentāri satur tikai komentāru autoru viedokli, bet ne portāla Cita Rīga autoru vai administratoru viedokli.
- Jūs piekritāt nepublicēt komentāros jebkāda veida apmelojošu, nelikumīgu, draudošu, aizskarošu, pornogrāfisku, naidu kurinošu vai privāto dzīvi aizskarošo informāciju.
- Portāla administratoram ir tiesības rediģēt, pārvietot vai dzēst komentārus, ja tie neatbilst šiem portāla lietošanas noteikumiem.
Noteikumu neievērošanas dēļ lietotājam var būt limitēta iespēja pievienot komentārus portālā.
Noteikumi var mainīties jebkurā laikā bez brīdinājuma.
Komentāri