Vēsture Muižas Zaļā zona Lidosta Rūpniecība Infrastruktūra

Infrastruktūra

Spilves ielas

Daugavgrīvas iela, 20.10.2017
Daugavgrīvas iela

Daugavgrīvas iela Rīgas adrešu grāmatās sastopama no 1868. gada ar nosaukumu Dinamundes iela (Усть-Двинская улица). Sākotnēji tas bija ceļš uz Daugavgrīvas cietoksni, Rīgas priekšostu un ziemas ostu. 20.gs. sākumā pastāvēja Daugavgrīvas šoseja, kas pletās no Podraga līdz Platā ielai, un Daugavgrīvas iela, kas minēta 1915. gadā, kas pletās no Vanšu tilta līdz Podraga ielai. 1924. gadā Daugavgrīvas šoseja tika pievienota Daugavgrīvas ielai un izveidojās vienota iela. Kopējais ielas garums 5 000 metri.

Dzirciema iela, 20.10.2017
Dzirciema iela

Dzirciema iela Spilves apkaimē sākas aiz dzelzceļa līnijas Lāčupe – Iļģuciems un ved uz Esenes muižu vai Lielo muižu. Dzirciema iela izveidojusies no bijušā muižas ceļa. Ceļa nosaukums mainījies kādreiz kopā ar muižas nosaukuma maiņu. 18.gs. sākumā tā saukta par Gotānas ceļu, bet 18.gs. beigās – par Esenhofas ceļu/ ielu (Эссенгофская улица). 1923. gadā iela tika pārsaukta par Lielās muižas ielu. 1938. gadā tā ieguva Dzirciema ielas nosaukumu. Vācu okupācijas laikā – atkal Lielās muižas ielu. 1944.gadā ielas nosaukums tika mainīts pēdējo reizi – Dzirciema iela. Dzirciems ir ciems un pagasts Tukuma novadā.

Podraga iela, 20.10.2017
Podraga iela

Podraga iela robežojas ar Daugavgrīvas ielu. Podraga iela izveidota 1912. gadā ar savu tagadējo nosaukumu, kas laika gaitā vairāk nav mainījies. Podrags ir vēsturiska Rīgas pilsētas daļa, kas laika posmā no 13.-16.gs. piederēja Livonijas ordenim.

Spilves iela, 20.10.2017
Spilves iela

Spilves iela tika izveidota 1923. gadā ar savu tagadējo nosaukumu, kas laika gaitā vairāk nav mainījusies. Apkaimes robežās Spildes iela ved uz Spilves lidostu. Spilve ir grīšļu dzimtas augs, kas līdzinās meldriem un niedrēm. Latvijā spilves ir tipiski purvu augi. Vēl joprojām Spives mitrajās pļavās ir sastopams daudz niedrāju.

Dzelzceļš

Dzelzceļa līnija Zasulauks – Bolderāja pie Lāčupes stacijas, 11.10.2014
Dzelzceļa līnija
Zasulauks – Bolderāja

Sākumā spilve neattīstījās kā rūpniecības rajons, jauns posms teritorijas attīstībā notika tikai 1873. gadā, kad tika atklāta dzelzceļa līnija Rīga – Bolderāja, kas stiepās cauri Spilves pļavām 18 km garumā veda uz Bolderāju. 1930. gadā līnijā Dzegužkalns – Bolderāja tika atklāts pieturas punkts 10. km. Sākotnēji šo pieturu sauca par “Pietura 10.km”, bet jau tajā pašā gadā to pārdēvēja par Spilvi. Punkts pastāvējis līdz pasažieru satiksmes pārtraukšanai 1959. gadā. Līdz mūsdienām stacijas ēka nav saglabājusies.



Komentāri

Pašlaik mēs veicam komentāru apkopi.