Vēsture | Baznīcas | Ostas | Iedzīvotāji |
Ielu katalogs | Arhitektūra | Laukumi | Tirdzniecība |
История | Церкви | Порты | Жители |
Каталог улиц | Архитектура | Площади | Торговля |
Rīdziņas osta
Vieta, kur atradās Rīdziņas osta |
To, ka Rīdziņa kā osta saglabājās, apliecina arī vēstures dokumenti. No 1297.gada ir saglabājušās senākās ziņas par upes krastu nostiprināšanu, iedzenot krastos pāļus 7 pēdu (2,13 metru) dziļumā. 13. gs. beigās tika uzcelts tilts pāri Rīdziņai, kuras vidū tika atstāts brīvs laukums lielajiem kuģiem.
Par to, ka Rīdziņas ostu un pašu upi centās saglabāt kuģojamu, liecina arī 13./14.gs. mijā izdotie pilsētas aizliegumi – mest upē atkritumus un gružus. Tas nenoliedzami liecināja, ka, neskatoties uz visiem pasākumiem, kas tika veikti, upe aizsērēja. 15.-17.gs. periodiski veica upes tīrīšanas darbus. Bieži vien šo darbu laikā atrada nogrimušus kuģus un laivu atliekas. 16. gs. Rīgas pilsētā tika uzcelti jauni zemes nocietinājumi. 8 metrus augstie zemes vaļņi Rīdziņas ieteku šķērsoja pie Daugavas. Zem vaļņiem 40 pēdu garumā pāri upei 1567. gadā uzbūvēja lokveida velvi - tā saucamos, ostas vārtus. Vārti bijuši aptuveni 8 metrus plati, velve bija aptuveni 2,5 metrus virs ūdens līmeņa. Pavasara plūdu laikā upes vārtus noslēdza ar aizsprostiem, lai ceļoties ūdens līmenim tā neappludinātu pilsētu. Ostas vārti bija ļoti zemi, tālab Rīdziņā varēja iebraukt tikai laivas un strūgas.
Pēc jauno zemes vaļņu uzcelšanas Rīdziņa atradās gandrīz pašā iekšpilsētā. 17.gs. pāri upei tika izbūvēti seši jauni tilti, kas ietekmēja arī kuģniecību. Tagad kā ostu varēja izmantot tikai pašu upes lejteci. Par laivu piestātni upi izmantoja līdz pat 18.gs. sākumam. Pēdējās liecības par senās ostas izmantošanu ir no Ziemeļu kara, kad pilsētas aplenkuma laikā senajā ostā patvērumu meklēja Rīgas kuģi un laivas.
1733. gadā upi sāka oficiāli aizbērt, jo tajā uzkrājušies pilsētas atkritumi radīja nepatīkamu smaku un apdraudēja pilsētnieku veselību. 1820. gadā upē laivas vairs iebraukt nevarēja straujās aizsērēšanas dēļ. 19.gs. 60. gados izzuda pēdējās upes liecības dabā. Senie ostas vārti pazuda zem ielas līmeņa, jo zemo Daugavas krastmalu vajadzēja uzbērt tik augstu, lai pavasaru palu ūdeņi neappludinātu pilsētas ielas.
Pievienot komentāru
Privātuma politika satur informāciju par Jūsu datu izmantošanu portālā Cita Rīga. Pievienojot komentāru, Jūs piekrītat, ka saprotat portāla privātuma politiku:
- Jūsu vārds, pilsēta, valsts, novads un komentārs būs publiski pieejams.
- Bez minētas informācijas, arī cita informācija par Jūsu komentāru tiek saglabāta:
- Jūsu IP adrese (netiek parādīta),
- Komentāra pievienošanas datums un laiks (parādīts).
- Jūsu e-pasta adrese nebūs publiski pieejama. Tā tiek ievākta divu iemeslu dēļ:
- Administratīvajiem nolūkiem, ja vajadzēs ar Jums sazināties.
- Informēt Jūs par jaunajiem komentāriem, ja Jūs parakstījāties.
- Jūsu interneta pārlūks saglabās papildus cookie failus. Tas ir nepieciešams, lai atcerētos Jūsu ievadīto informāciju. Ar laiku cookie faili tiks izdzēsti automātiski.
Privātuma politika var mainīties jebkurā laikā bez brīdinājuma.
Portāla lietošanas noteikumi satur komentāru pievienošanas noteikumus portālā Cita Rīga. Pievienojot komentāru, Jūs piekrītat šiem noteikumiem:
- Kaut arī administrators cenšas pārbaudīt visus komentārus, nav iespējams operatīvi pārbaudīt visus komentārus.
- Visi komentāri satur tikai komentāru autoru viedokli, bet ne portāla Cita Rīga autoru vai administratoru viedokli.
- Jūs piekritāt nepublicēt komentāros jebkāda veida apmelojošu, nelikumīgu, draudošu, aizskarošu, pornogrāfisku, naidu kurinošu vai privāto dzīvi aizskarošo informāciju.
- Portāla administratoram ir tiesības rediģēt, pārvietot vai dzēst komentārus, ja tie neatbilst šiem portāla lietošanas noteikumiem.
Noteikumu neievērošanas dēļ lietotājam var būt limitēta iespēja pievienot komentārus portālā.
Noteikumi var mainīties jebkurā laikā bez brīdinājuma.
Komentāri