Vēsture | Baznīca | Kultūra | Slimnīca | Ielas |
Arhitektūra | Rūpniecība | Kapsēta | Dzelzceļš | Parks |
История | Церковь | Культура | Больница | Улицы |
Архитектура | Промышленность | Кладбище | Жел. дорога | Парк |
Mūkusalas iela - |
Līdz pat 19. gs. ar vārdu Rīgas osta saprata kuģu piestātni pretim Vecrīgai. 19. gs. beigās Rīgas pilsēta sāka strauji augt un šajā laikā ar jēdzienu osta jau saprata Daugavu no Doles salas līdz pat Daugavgrīvai ar visiem līčiem, salām un pietekām. No Doles salas līdz Dzelzs tiltam bija koka osta. Pie Sarkanajiem spīķeriem atradās ostas krastmala, kur izkrāva mazizmēra kuģus un laivas, tālāk līdz Rīgas pilij bija pilsētas krastmala, kur pietauvojās kuģi, kas veda kravas uz Eiropu un visi pasažieru kuģi.
Mūkusalas iela - |
Viszināmākā un vairāk pētītā ir ostas krastmala pie Vecrīgas, bet par ostas darbību un kādi kuģi piestāja Daugavas kreisajā krastā ziņas ir ļoti skopas. Zināms, ka jau 1797. gadā Klīversalā tika dibināta kokzāģētava eksportam, 1893. gadā Siļķu brāķi no Klīversalas pārcēla uz Andrejostu.
Tomēr zināms, ka no 1868. līdz 1972. gadam ļoti aktīvi strādāja osta pie Rīgas – Jelgavas dzelzceļa līnijas Rīgas galastacijas ēkas, kur vilciena krava tika pārkrauta kuģos un liellaivās un tālāk nogādāta uz Daugavas labo krastu vai uz kādu no tuvējām rūpnīcām.
Mūkusalas iela - |
Daugavas kreisā krasta noformēšanai sāka pievērsties tikai 19. gs. beigās līdz ar Rīgas tirdzniecības ostas tālāku attīstību. Līdz tam tika veikti tikai krasta nostiprināšanas un regulēšanas būvju izveide. Atšķirībā no 20. gs. sākuma, mūsdienās vairs ostas teritoriju neuzskata no Doles salas līdz Daugavgrīvai, jo Daugava kuģošanai ir praktiski zaudējusi savu nozīmi, sākot no Vanšu tilta. Tāpēc mēs nevaram vairs īsti runāt par ostu Torņakalnā.
Pievienot komentāru
Privātuma politika satur informāciju par Jūsu datu izmantošanu portālā Cita Rīga. Pievienojot komentāru, Jūs piekrītat, ka saprotat portāla privātuma politiku:
- Jūsu vārds, pilsēta, valsts, novads un komentārs būs publiski pieejams.
- Bez minētas informācijas, arī cita informācija par Jūsu komentāru tiek saglabāta:
- Jūsu IP adrese (netiek parādīta),
- Komentāra pievienošanas datums un laiks (parādīts).
- Jūsu e-pasta adrese nebūs publiski pieejama. Tā tiek ievākta divu iemeslu dēļ:
- Administratīvajiem nolūkiem, ja vajadzēs ar Jums sazināties.
- Informēt Jūs par jaunajiem komentāriem, ja Jūs parakstījāties.
- Jūsu interneta pārlūks saglabās papildus cookie failus. Tas ir nepieciešams, lai atcerētos Jūsu ievadīto informāciju. Ar laiku cookie faili tiks izdzēsti automātiski.
Privātuma politika var mainīties jebkurā laikā bez brīdinājuma.
Portāla lietošanas noteikumi satur komentāru pievienošanas noteikumus portālā Cita Rīga. Pievienojot komentāru, Jūs piekrītat šiem noteikumiem:
- Kaut arī administrators cenšas pārbaudīt visus komentārus, nav iespējams operatīvi pārbaudīt visus komentārus.
- Visi komentāri satur tikai komentāru autoru viedokli, bet ne portāla Cita Rīga autoru vai administratoru viedokli.
- Jūs piekritāt nepublicēt komentāros jebkāda veida apmelojošu, nelikumīgu, draudošu, aizskarošu, pornogrāfisku, naidu kurinošu vai privāto dzīvi aizskarošo informāciju.
- Portāla administratoram ir tiesības rediģēt, pārvietot vai dzēst komentārus, ja tie neatbilst šiem portāla lietošanas noteikumiem.
Noteikumu neievērošanas dēļ lietotājam var būt limitēta iespēja pievienot komentārus portālā.
Noteikumi var mainīties jebkurā laikā bez brīdinājuma.
Komentāri